Van de voorzitter oktober, klik hier -- Helaas moeten we de start van de knutsel- en timmerclubs uitstellen, klik hier -- Laatste Boekenmarkt nieuws, klik hier -- Verslag straatbingo's in de Weide, klik hier -- De nieuwe regels a.g.v. Corona nog eens op een rij, klik hier --

Boekenmarkt

Boekennieuws

(november 2020)

Corona regeert en blijft voorlopig oppermachtig. Daar moeten we ons bij neerleggen en alvast denken en werken aan betere tijden.
Onze voorzitter heeft zijn best gedaan toch nog met goede argumenten onze boekenmarkt door te laten gaan.
Maar na de bekendmakingen van de regering op dinsdag 3 november was het duidelijk dat er geen mogelijkheden waren.

Dat alles betekent niet dat de boekenmarkten verleden tijd zullen zijn.
Integendeel, we gaan vrolijk verder.

En u heeft nu, door de omstandigheden gedwongen, wat meer tijd om de zolder op te ruimen en na te denken over het wegdoen of bewaren van overtollige spullen.
Het wijkgebouw zal de komende tijd voor veel activiteiten gesloten zijn.
Daarom mag u ons bellen als u materialen heeft voor de volgende markt.
Wij komen ze halen.

Wat kunnen we zoal gebruiken?

Hier volgt nog even weer een opsomming:
Boeken van allerlei maten en soorten, tijdschriften en stripboeken.
Lp’s, singles, cd’s, dvd’s, cassettebandjes en videobanden.
En verder materialen voor het onderhoud en bewaren van platen en cd’s zoals: platenborstels, platenkoffers, platenrekjes en cd kastjes.
Wij controleren en sorteren alles wat binnenkomt. Wat niet gebruikt kan worden, wordt op verantwoorde manier afgevoerd.
De grijze container speelt geen rol.

U belt en wij halen:                                                                                                                   (Bertus Kuipers)

Bertus Kuipers tel. 0528-277177
Tinus Kamman tel. 0528-277335

De Boeken- platen- en cdmarkt op 6, 7 en 8 november 2020 gaat helaas NIET door!

Helaas gaat ook in november de markt niet door. Het Hoogeveense corona crisisteam heeft dat besloten ondanks alle maatregelen die door de wijkvereniging zijn genomen.

Verslag 15e Boeken- platen- en cdmarkt op 11, 12, (13 en 14) juni

Deze 15e markt van 11 t/m 14 juni 2020 stond geheel in het teken van Corona. Hoe kan het ook anders. Corona beheerst de hele samenleving, dus ook onze boekenmarkt. In normale omstandigheden werd de markt gehouden op twee dagen. In verband met de Corona crisis hadden we er vier dagen van gemaakt. We hoopten zo een te grote toestroom van bezoekers wat te verdelen. Maar er waren meer maatregelen getroffen. De materialen waren over drie in plaats van twee ruimtes verdeeld om beter 1,5m afstand te kunnen bewaren. De bezoekers moesten bij binnenkomst hun naam en wat verdere gegevens op een speciaal daarvoor ontworpen formulier invullen. Niet meer dan 30 bezoekers mochten gelijktijdig op de markt aanwezig zijn. Dit werd geregeld met het gebruik van winkelmandjes. Een slim aangelegd eenrichtingsverkeer, van linten en pijlen zorgde verder voor een ordelijk verloop. We waren tevreden. Alles liep op rolletjes. De bezoekers kwamen. Maar wie er op vrijdagmiddag 12 juni, de tweede marktdag, ook kwamen, dat waren twee agenten. Zij vertelden ons dat de markt om zes uur op last van de gemeente gesloten moest worden. Wij hadden niet volgens de juiste Corona voorschriften gehandeld. De markt werd gesloten. Op de websites werd de markt voor zover mogelijk geannuleerd, want we wilden zo weinig mogelijk bezoekers voor een dichte deur laten komen. Onze voorzitter nam vanaf zijn vakantie adres contact op met de gemeente. Het gevolg was dat de gemeente toegaf dat de sluiting niet juist was. De markt mocht doorgaan. In hetzelfde weekend werd de markt weer geopend. De tweede ronde vond plaats van 19 t/m 21 juni. Toen de markt voorbij was, hadden de vrijwilligers met inbegrip van het opbouwen en opruimen van de markt, 7 marktdagen achter de rug. Het voornaamste was dat we ondanks alles een plezierige markt hebben gehad die zonder verdere incidenten rustig is verlopen. Financieel gezien was de markt ook een succes. Hierin hadden de dames Smit weer een flink aandeel door hun verkoop van boeken via de website.
De geslaagde markt hebben we mede te danken aan de bewoners van de wijk de Weide die al jaren hun overtollige boeken, platen, cd’s en dvd’s afstaan aan de wijkvereniging.
Zonder wijkbewoners geen boekenmarkt, maar ook geen agenten die de feestvreugde komen verstoren. Wijkbewoners en vrijwilligers bedankt!