Nieuws: Zonnepanelen wijkgebouw, Mededeling Gemeente m.b.t. de campagne 'Lang zult U wonen', Smederijen 10 jaar, Statiegeldactie COOP tbv vakantiespeeldagen, klik hier -- Voor alle vaste activiteiten en evenementen => zie "Agenda" -- Verslag Sinterklaasfeest van 24 november jl., klik hier -- Verslag Kerstknutselmiddag van 12 december jl., klik hier -- 1 en 2 maart uitvoering van het toneelstuk 'Opa is onbetaalbaar', klik hier -- 9 maart wordt de 7e Weidebliktocht gehouden, klik hier -- 16 maart weer de jaarlijkse compostactie, klik hier -- Maandag 18 maart de jaarlijkse Algemene ledenvergadering, klik hier -- Zondag 24 maart Koppeldarttoernooi, klik hier -- 22 april Paasontbijt en Paaseieren zoeken, klik hier -- 27 april Koningsdag, klik hier -- 15 en 16 juni Boeken-, platen- en cd-markt, klik hier

Ouderengym

Dinsdagmorgen, 11.15 tot 12.15 uur

GEZOCHT : OUDEREN DIE MEER WILLEN BEWEGEN !

Deze groep is jaren geleden gestart onder de noemer bejaardengym. In die jaren is er veel veranderd; ook de naam bejaardengym is vervallen en daar is Meer Bewegen voor Ouderen in de plaats gekomen.

Meer Bewegen voor Ouderen is een verzamelnaam voor activiteiten, die worden georganiseerd voor ouderen. Het zijn lessen die inspelen op de verschillende aspecten van het ouder worden, waarbij de dagelijkse bezigheden centraal staan. En daarbij gaat het vooral om het bewegen zelf, niet de spelregels, winnen of verliezen, maar de fitheid staat voorop. En natuurlijk het plezier en de mogelijkheid om anderen te ontmoeten is aanwezig.

Dus ouderen grijp nu uw kans en word lid van de MBVO-groep, want ze zijn op zoek naar nieuwe enthousiaste deelnemers, die een uurtje met hen mee willen bewegen.
Zij beginnen met een inleiding en bewegen dan op leuke muziek; dit gebeurt in kringvorm of kriskras door de zaal. Hierna wordt de stoel gepakt en wordt er gewerkt met materiaal (zoals ballen, werpringen of hoepels) om, op een speelse manier, de spieren en gewrichten soepel te houden. Met deze oefenvormen sluiten ze af in een soort zitdans op muziek, zodat de hersenen ook nog gekraakt worden. Aan het eind van de les sluiten ze af met een spel.
Deze dames en heren gaan altijd met een tevreden en fit gevoel weer huiswaarts.

Bent u 65 jaar of ouder en denkt u, dit is misschien iets voor mij, kom dan eens een kijkje nemen of doe gelijk mee.

U kunt met ons meedoen op dinsdagmorgen van 11.15 - 12.15 uur in wijkgebouw De Weideblik, De Ploeger 10 in Hoogeveen.

Graag tot ziens op dinsdagmorgen!
Informatie:
Alie Dekker tel. 352382 of Wil den Dulk tel. 221824