Helaas moeten we de start van de knutsel- en timmerclubs uitstellen, klik hier -- Op 8 september kunnen we weer klaverjassen, klik hier -- Op 12 september weer een bingo, klik hier -- Geen Quilt- en Keramiektentoonstelling dit jaar, klik hier -- Geen herfstwandeltocht in september, klik hier -- Op 6, 7 en 8 november is er weer een boeken-, platen- en CD-markt, klik hier -- Verslag straatbingo's in de Weide, klik hier -- De eerste, extra lange, 'Van de voorzitter' van het nieuwe seizoen, klik hier -- De nieuwe regels a.g.v. Corona nog eens op een rij, klik hier --

Klei en keramiek

Geen QUILT- en KERAMIEK tentoonstelling dit jaar.

Wij hadden ons zo verheugd op een grote en indrukwekkende quilt- en keramiek tentoonstelling op 2,3 en 4 oktober. De voorbereidingen vorderden gestaag. Het draaiboek was helemaal bijgewerkt, de tentoonstellingspanelen waren besteld, er was besloten om een fraaie kleuren catalogus te maken en in mei zouden daarvoor de foto’s worden geschoten. De eerste schetsen van de indeling van het gebouw waren al klaar. Er werd ook al hard gewerkt aan een bijzonder object dat met de opening zou worden onthuld. Er was een belangrijke gast uitgenodigd om de expositie te openen. Kortom de voorbereiding verliep voorspoedig totdat…… u raadt het al, de coronacrisis uitbrak, het gebouw gesloten werd en de voorbereiding volledig stilviel.

Inmiddels weten we dat het gebouw per 1 juni open mag voor maximaal 30 bezoekers en vanaf 1 juli voor 100 bezoekers. Wanneer we naar het aantal van 100 bezoekers kijken is het technisch mogelijk om de tentoonstelling te organiseren en per ruimte het aantal bezoekers te sturen.

Maar de grote vraag is of de bezoekers wel komen. De bezoekers vallen voor een groot deel in de categorie kwetsbare ouderen en het advies is nog steeds ga niet naar buiten tenzij.

Het overgrote deel van deze doelgroep is gezagsgetrouw en zal dat advies van de overheid ook opvolgen. Een bijkomend probleem is dat het merendeel van de bezoekers van buiten de provincie komt. Vaak is er sprake van carpooling, maar met de 1,5 m maatregel is dat niet mogelijk. Verder is meegewogen dat voor reizen met openbaarvervoer het advies geldt: alleen indien noodzakelijk. Hieronder valt woon-werkverkeer en reizen van vitale beroepen maar geen bezoek aan een expositie. Tenslotte sluiten de experts niet uit dat er in het najaar een tweede coronagolf uitbreekt en dan zullen er ongetwijfeld weer nieuwe beperkende maatregelen volgen die mogelijk ook effect hebben op de expositie. Nadat al deze overwegingen waren gewogen is besloten dat alhoewel het technisch gezien goed mogelijk is om binnen de geldende beperkingen de quilt- en keramiek expositie te organiseren, het verstandiger is om de expositie voor dit jaar te annuleren.

Tegelijkertijd hebben we de datum voor 2021 vastgezet en dat wordt vrijdag 1 oktober 2021 t/m zondag 3 oktober 2021.

Klei en Keramiek groep
Heeft u het altijd al leuk gevonden om iets creatiefs met klei te maken. Dat kan van alles zijn, een beeldje, een olifant, een vaas een schildpad. Iedereen in de groep kiest zelf uit wat hij of zij wil maken en dan gaat iedereen aan de slag onder toezicht van onze creatieve leidster Ali Beumer.

Maandag 22 september is de kleigroep weer van start gegaan en helaas voor degenen die aan zouden willen schuiven moeten wij melden dat de groep momenteel vol is. Wel is het mogelijk om u op de wachtlijst te laten zetten.

Voor inlichtingen/aanmelden:
Ali Beumer  271376

Raku Workshop
Hebt u zin om eens kennis te maken met wat je al niet van klei kunt maken? Dan heeft u nu de mogelijkheid. We gaan op twee middagen kleien (of op twee avonden) en dan worden de werkstukken op zaterdag 25 oktober in de raku-oven gestookt.

De workshop data zijn:
Middagworkshop: woensdag 8 en 15 oktober van 13.30 tot 16.00 uur.
Avondworkshop: donderdag 9 en 16 oktober van 19.30 tot 22.00 uur.

De prijs bedraagt  € 35,00 (Dit is inclusief koffie en benodigde materialen zoals klei en glazuren.)

Voor inlichtingen/aanmelden:
Ali Beumer tel. 271376