Nieuws: -- Voor alle vaste activiteiten en evenementen => zie "Agenda" -- Biljarters gezocht, klik hier -- Oproep jeugdige timmeraars en knutselaars, in de leeftijdsgroep van 10 t/m 13 jaar, klik hier -- Volleyballers gezocht, klik hier -- 2 en 3 maart Toneeluitvoering, klik hier -- Weidebliktocht op 10 maart -- Compostactie op 17 maart, klik hier -- Algemene ledenvergadering op 19 maart, klik hier -- Paasknutselmiddag op 21 maart, klik hier -- Paasontbijt en paaseieren zoeken op 2 april, klik hier

Boeken-, platen en CD-markt

Volgende Boeken- platen- en cdmarkt op 16 en 17 juni 2018
De volgende, 11e markt, zal worden gehouden op:
Zaterdag 16 juni 2018 van 10.00 tot 16.00 uur
Zondag 17 juni 2018 van 13.00 tot 16.00 uur
Plaats: Wijkgebouw de Weideblik, de Ploeger 10, 7908LL Hoogeveen.
De markt is overdekt en de toegang is gratis.
Alle ingebrachte materialen zijn gecontroleerd.
Nog steeds kunt u uw overtollige boeken, lp’s, singles en cd’s bij ons in de Weideblik bezorgen. Ook platenkistjes, rekjes en ander toebehoren zijn welkom.
Als u zelf niet in staat bent de materialen te brengen dan komen wij ze graag halen.
Tinus Kamman tel. 0528-277335
Bertus Kuipers tel. 0528-277177

Verslag Boeken- platen- en cdmarkt van 18 en 19 november 2017
Op 18 en 19 november organiseerde de wijkvereniging voor de 10e keer een boeken- en platenmarkt. De markt begint steeds meer bekendheid te krijgen want de bezoekers kwamen tot onze verbazing zelfs uit Haarlem, Hilversum en Apeldoorn. We kregen complimenten voor de duidelijke uitstalling in de grote zaal. De geplaatste bordjes gaven weer de verschillende categorieën aan. Zo was het vinden van een streekroman of een spannend boek van Stephen King dus een fluitje van een cent. De zaterdagmorgen was zoals altijd weer de drukste tijd. De mensen namen alle tijd om op hun gemak te zien of er iets van hun gading bij was. Een man was bijzonder ingenomen met zijn vondst. Hij nam een oud boek over oude gereedschappen mee voor zijn vader. Bij de platen was het klassieke genre goed vertegenwoordigd. Geen obscure merken, maar de grote namen uit de bloeiperiode van de lp: Philips, Erato, DG en EMI. Een paar gave lp’s van de Groninger troubadour Ede Staal, waren zo verdwenen. Ja, af en toe zitten er ook nog pareltjes tussen. De zondagmiddag was rustig te noemen. Dat was de vorige keren ook het geval. De middag blijft wel gehandhaafd want ook dan worden er nog honderden items verkocht. Steeds meer mensen komen hun uitgelezen boeken weer terugbrengen om vervolgens een nieuwe voorraad mee te nemen. Prima markt! De vrijwilligers die hier vier dagen hun tijd aan hebben besteed hebben deden dat niet voor niets. Zij worden dan ook weer bedankt evenals de bewoners van de wijk de Weide die steeds vaker hun overtollige boeken, lp’s en cd’s naar de Weideblik brengen voor een tweede of derde leven. De dames Janine en Diana Smit verkochten weer een flinke voorraad boeken via internet. Dames… toppie!

Wijziging wekelijkse boeken, lp, en cd verkoop in de Weideblik
Met ingang van 1 maart 2018 wordt een wijziging aangebracht in de verkoop. De lp’s en cd’s worden voorlopig niet meer te koop aangeboden. Er is hiervoor onvoldoende belangstelling gebleken. Op de aanstaande boeken- en platenmarkt van 16 en 17 juni zijn lp’s en cd’s wel verkrijgbaar. De verkoop van boeken op de woensdagavond van 6 tot 7 uur op de bovenverdieping van de Weideblik, blijft gewoon doorgaan. Het is de bedoeling de boeken regelmatig te verversen. De boeken kosten slechts 1€ per stuk. Vriendenprijsje!

Bertus Kuipers.