"WIJKGEBOUW GAAT OP 1 JUNI WEER OPEN, LEES ALLE INS EN OUTS in Nieuws" klik hier -- Algemene Ledenvergadering op maandag 6 juli, aanvang 20:00 uur, klik hier -- Wilt u een bingo organiseren bij U in de straat, klik hier of hier -- Geen Quilt- en Keramiektentoonstelling dit jaar, klik hier -- Geen herfstwandeltocht in september, klik hier -- Verslag boekenmarkt van 11 t/m 14 juni (én 19 t/m 21 juni), klik hier

Boekenmarkt

Verslag 15e Boeken- platen- en cdmarkt op 11, 12, (13 en 14) juni

Deze 15e markt van 11 t/m 14 juni 2020 stond geheel in het teken van Corona. Hoe kan het ook anders. Corona beheerst de hele samenleving, dus ook onze boekenmarkt. In normale omstandigheden werd de markt gehouden op twee dagen. In verband met de Corona crisis hadden we er vier dagen van gemaakt. We hoopten zo een te grote toestroom van bezoekers wat te verdelen. Maar er waren meer maatregelen getroffen. De materialen waren over drie in plaats van twee ruimtes verdeeld om beter 1,5m afstand te kunnen bewaren. De bezoekers moesten bij binnenkomst hun naam en wat verdere gegevens op een speciaal daarvoor ontworpen formulier invullen. Niet meer dan 30 bezoekers mochten gelijktijdig op de markt aanwezig zijn. Dit werd geregeld met het gebruik van winkelmandjes. Een slim aangelegd eenrichtingsverkeer, van linten en pijlen zorgde verder voor een ordelijk verloop. We waren tevreden. Alles liep op rolletjes. De bezoekers kwamen. Maar wie er op vrijdagmiddag 12 juni, de tweede marktdag, ook kwamen, dat waren twee agenten. Zij vertelden ons dat de markt om zes uur op last van de gemeente gesloten moest worden. Wij hadden niet volgens de juiste Corona voorschriften gehandeld. De markt werd gesloten. Op de websites werd de markt voor zover mogelijk geannuleerd, want we wilden zo weinig mogelijk bezoekers voor een dichte deur laten komen. Onze voorzitter nam vanaf zijn vakantie adres contact op met de gemeente. Het gevolg was dat de gemeente toegaf dat de sluiting niet juist was. De markt mocht doorgaan. In hetzelfde weekend werd de markt weer geopend. De tweede ronde vond plaats van 19 t/m 21 juni. Toen de markt voorbij was, hadden de vrijwilligers met inbegrip van het opbouwen en opruimen van de markt, 7 marktdagen achter de rug. Het voornaamste was dat we ondanks alles een plezierige markt hebben gehad die zonder verdere incidenten rustig is verlopen. Financieel gezien was de markt ook een succes. Hierin hadden de dames Smit weer een flink aandeel door hun verkoop van boeken via de website.
De geslaagde markt hebben we mede te danken aan de bewoners van de wijk de Weide die al jaren hun overtollige boeken, platen, cd’s en dvd’s afstaan aan de wijkvereniging.
Zonder wijkbewoners geen boekenmarkt, maar ook geen agenten die de feestvreugde komen verstoren. Wijkbewoners en vrijwilligers bedankt!