Helaas moeten we de start van de knutsel- en timmerclubs uitstellen, klik hier -- Op 8 september kunnen we weer klaverjassen, klik hier -- Op 12 september weer een bingo, klik hier -- Geen Quilt- en Keramiektentoonstelling dit jaar, klik hier -- Geen herfstwandeltocht in september, klik hier -- Op 6, 7 en 8 november is er weer een boeken-, platen- en CD-markt, klik hier -- Verslag straatbingo's in de Weide, klik hier -- De eerste, extra lange, 'Van de voorzitter' van het nieuwe seizoen, klik hier -- De nieuwe regels a.g.v. Corona nog eens op een rij, klik hier --

Bingo

BINGO gaat weer van start op 12 september

Na maanden stil gelegen te hebben vanwege de coronamaatregelen, gaan we op zaterdag 12 september weer starten met de maandelijkse BINGO. Vanwege de 1,5 meter maatregel kunnen we slechts 60 personen toelaten in de grote zaal. Verder moeten alle deelnemers zich vooraf hebben aangemeld. Wij hebben hiervoor een nieuw e-mail adres geopend: bingo@wijkverenigingdeweide.nl

Heeft u geen internet dan kunt u zich telefonisch opgeven op 0528-269230. Bij meer dan 60 aanmeldingen hanteren wij de volgorde van binnenkomst van de aanmeldingen.

De zaal gaat om 19.00 open en bij de deur wordt gecontroleerd of u zich heeft aangemeld en wordt u gevraagd een gezondheidsverklaring in te vullen. Deze bewaren we 4 weken en daarna worden de verklaringen vernietigd. Verder vragen wij u de handen te reinigen met de desinfecterende gel. In de zaal staan losse tafels met elk twee stoelen. Alleen echtparen/huisgenoten mogen bij elkaar aan tafel zitten. Bij binnenkomst zaal dient u direct een zitplaats in te nemen. Het is niet de bedoeling dat u in de zaal gaat rondlopen om met bekenden te praten.

Wanneer het pauze is vragen wij u om niet met zijn allen tegelijk naar de bar te gaan om iets te bestellen en om daarbij ook in de wachtrij de 1,5 m te respecteren. Wij onderzoeken nog welke mogelijkheden er zijn om het barbezoek te reguleren, een mogelijkheid is dat wij een tafelnummersysteem gaan invoeren.

Bij de toiletten geldt de regel 1 persoon tegelijk in de toiletruimte.

Dit alles betekent dat wij de pauze wat langer laten duren om u allemaal in de gelegenheid te stellen om naar het toilet te gaan en om iets te bestellen.

Bij dit alles geldt het voorbehoud dat aanvullende coronamaatregelen van de overheid in het ergste geval kunnen leiden tot afgelasting.

Algemene info voor de BINGO van 12 september in wijkgebouw De Weideblik aan de Ploeger 10.

Aanvang 20.00 uur (zaal open 19.00 uur), kaartverkoop start om 19.30 uur)

Hoofdprijs: € 450 contant. En een jackpot tot maximaal € 125.

De Bingoboekjes kosten € 6,00 voor leden en € 7,50 voor niet-leden, Voor aanvang krijgen degenen die een bingoboekje in het bezit hebben de mogelijkheid een tweede boekje te kopen voor slechts € 3,00. De bingokaarten voor de superronde kosten € 1,50 per kaart. Toegang vanaf 16 jaar

Straatbingo in De Weide tijdens de coronaperiode

In de vorige wijkkrant schreven wij al over het gezamenlijke initiatief van de wijkvereniging en SWW/Smederijen om voor de straten die dat leuk vonden een straat bingo te organiseren. Het idee werd geopperd door opbouwwerker Lisette Rinkema van SWW, die hierin een mogelijkheid zag om het wegvallen aan sociale contacten door de sluiting van o.a. het wijkgebouw op te vangen. Het principe was eenvoudig. Een straat gaat zelf na of er belangstelling is, wij maken een afspraak en komen met het bingoapparaat en de prijzen.

Wij hebben in de Schweitzerstraat 2 bingo’s gedraaid verder nog op de Schokker, de Rotsvlinder en in de Zende. In de Zende zijn op verzoek wat meer rondes gedraaid en hadden de bewoners gezamenlijk voor de prijzen gezorgd.

Terugkijkend op dit initiatief moet worden vastgesteld dat dit in de straten waar we geweest zijn het idee om met de bingo de wijk in te gaan positief is ontvangen. Het was voor sommige mensen zelfs de eerste keer dat ze naar buiten kwamen sinds de lock-down. Het doel om mensen weer, op afstand, naar buiten te krijgen en weer wat sociale contacten te maken is daarmee geslaagd, al hadden best wat meer straten zich mogen aanmelden. Nu de schoolvakanties voorbij zijn en de maatregelen versoepeld, zijn we met het aanbieden van de straatbingo gestopt.

Op de bijgevoegde foto’s een impressie van de stratenbingo in De Zende en De Schokker.