Nieuws: -- Voor alle vaste activiteiten en evenementen => zie "Agenda" -- Oproep jeugdige timmeraars en knutselaars, in de leeftijdsgroep van 10 t/m 13 jaar, klik hier -- Wijkvereniging ontvangt cheque van de Rabo clubkas campagne ,klik hier -- 19 oktober Boekpresentatie over de geschiedenis van De Weide, klik hier -- 20 oktober Koekjesbakken voor de kinderen, klik hier -- 4 november Koppeldarttoernooi, klik hier -- 17 en 18 november boeken-, platen- en cd-markt in de Weideblik, klik hier -- 24 november Sinterklaasfeest, klik hier

Compostactie

Verslag van de compostactie op 17 en 24 maart 2018 .

Wat er aan voorafging :

Wij hadden voor Zaterdag 17 maart 25 pallets met compost en potgrond besteld. Alleen kwam de vrachtwagen niet op zaterdag, zoals was af gesproken, maar op vrijdag middag om 16.00 uur.

Alles in paniek maar na enig overleg met de chauffeur werd de vracht toch maar gelost, wat echter wel inhield dat op zaterdag alles met de hand geladen moest worden.

Voor de vrijwilligers, die meehielpen met de compostactie, ging het wijkgebouw om 08.00 uur open. Het was deze dag erg koud voor de tijd van het jaar.

Maar omdat we nu alle zakken compost met de hand op de aanhangwagens moesten gooien kregen we het al snel warm.

Ondertussen was TV Drenthe gearriveerd voor een uitzending van het programma Hemmeltied.

Een aantal mensen van de wijkvereniging werden geÏnterviewd door een verslaggever van RTV Drenthe.

Na 09.00 uur kwamen de andere vrijwilligers binnen druppelen en onder het genot van een kop koffie werd de indeling bekend gemaakt en de routes doorgenomen.

Om 10.00 uur konden we dan starten met de verkoop van compost en potgrond.

De bestellingen werden dezelfde dag rond gebracht en onderweg op de route afgeleverd.

Er werd in 4 ploegen gewerkt en de verkoop verliep voorspoedig.

Al gauw waren de eerste vrijwilligers weer terug bij het wijkgebouw om opnieuw compost te laden.

Om 13.00 uur was het etenstijd.

Jorien had voor broodjes gezorgd en Hein had een heerlijke pan snert gekookt, dit ging er bij de vrijwilligers goed in. De snert en de broodjes smaakten goed!

Om 14.00 uur zijn we gestopt met het uitventen.

Op zaterdag 24 maart werden er door 2 ploegen de laatste zakken compost en postgrond verkocht.

De vrijwilligers zijn die dag om 09.30 uur begonnen met de verkoop, en om 12.00 uur was alles verkocht! Waarvoor onze hartelijke dank.

Na al dat harde werken was er nog tijd om samen wat te drinken en een broodje te eten.

Namens de activiteitencommissie wil ik alle vrijwilligers bedanken voor hun geweldige inzet.

Ook de mensen in de wijk, die compost en potgrond hebben gekocht, wil ik hierbij bedanken.

Vooral de voorverkoop was enorm!

De opbrengst van de compostactie kunnen we weer goed gebruiken voor de diverse activiteiten die de wijkvereniging organiseert voor de kinderen .

Met vriendelijk groeten,

Jos Diphoorn,