Helaas moeten we de start van de knutsel- en timmerclubs uitstellen, klik hier -- Op 8 september kunnen we weer klaverjassen, klik hier -- Op 12 september weer een bingo, klik hier -- Geen Quilt- en Keramiektentoonstelling dit jaar, klik hier -- Geen herfstwandeltocht in september, klik hier -- Op 6, 7 en 8 november is er weer een boeken-, platen- en CD-markt, klik hier -- Verslag straatbingo's in de Weide, klik hier -- De eerste, extra lange, 'Van de voorzitter' van het nieuwe seizoen, klik hier -- De nieuwe regels a.g.v. Corona nog eens op een rij, klik hier --

Wandeltocht

Wandeltocht op zaterdag 12 september geannuleerd.

Nadat Wijkvereniging De Weide in het begin van de coronacrisis al de wandeltocht op zaterdag 21 maart had geannuleerd, heeft de wandelcommissie nu ook besloten om een streep te zetten door de herfst wandeltocht van 12 september.

Er is uitgebreid over nagedacht. Bij het aanmelden is het mogelijk om in het gebouw de regels ten aanzien van corona na te leven. Er zou een gescheiden ingang en uitgang komen. Dus dat is niet het probleem, maar er zijn onderweg rustpunten en je ziet elk jaar dat op die plekken pieken optreden en dan wordt het moeilijk om de 1,5 meter regel te handhaven. En wij willen beheerders van andere gebouwen niet met een dergelijk probleem opzadelen. Een bijkomend gegeven is dat erg veel wandelaars van buiten Hoogeveen komen. Voor vrienden is de auto uitgesloten omdat je de 1,5 m regel niet kunt handhaven en het openbaar vervoer wordt geadviseerd om dit alleen te gebruiken voor woon-werkverkeer en voor mensen in vitale beroepen. En wij verwachten dan ook aanzienlijk minder wandelaars van buiten Hoogeveen.

Dit is alles heeft tot de conclusie geleid dat het houden van een wandeltocht in september niet verstandig is en dat betekent dat er dit jaar geen Weideblik herfstwandeltocht is

In 2021 hopen wij weer twee wandeltochten te organiseren.

Op zaterdag 20 maart 2021 De Weidebliktocht.

Op zaterdag 11 september 2021 de Herfstweidebliktocht.

Wij zien u graag op een of op beide data verschijnen bij het wijkgebouw om te genieten van een van de prachtige routes die door onze routecoördinator zijn uitgezet.