Nieuws: -- Voor alle vaste activiteiten en evenementen => zie "Agenda" -- Biljarters gezocht, klik hier -- Oproep jeugdige timmeraars en knutselaars, in de leeftijdsgroep van 10 t/m 13 jaar, klik hier -- Volleyballers gezocht, klik hier -- 2 en 3 maart Toneeluitvoering, klik hier -- Weidebliktocht op 10 maart -- Compostactie op 17 maart, klik hier -- Algemene ledenvergadering op 19 maart, klik hier -- Paasknutselmiddag op 21 maart, klik hier -- Paasontbijt en paaseieren zoeken op 2 april, klik hier

Weidebliktocht 2017-09

Afgelopen zaterdag ging de 2e Extra-Weidebliktocht van start. Het startschot werd gegeven om 8 uur in wijkcentrum de Weideblik. De eerste wandelaar had zich al gemeld om kwart over zeven. Toen het startschot voor de 30 km route werd gegeven hadden zich al heel wat wandelaars ingeschreven. Zij kregen een routebeschrijving mee van de tocht die de vrijwilligers die dag tevoren bepijld hadden. Het is trouwens nogal een hele klus. Daar zijn zij met drie personen de hele dag mee bezig geweest. De wandelaars voor de 30 en later ook de 20 en 10 km togen door het park (Steenbergerweide) in de Weide, langs Venesluis richting Echten. De 10km boog daar naar rechts om langs huize Echten en langs het Oude Diepje weer naar Hoogeveen terug te keren. De andere twee afstanden gingen via camping de Westerbergen, Echtens paradijs en Bovenveen weer terug. Onderweg waren 2 rustposten. Er waren vele wandelaars opgekomen, die uit heel Nederland en zelfs uit Duitsland kwamen. Ruim 225 wandelaars konden onder zeer mooi weersomstandigheden genieten van wat Hoogeveen en omgeving allemaal te bieden heeft. Bij terugkomst waren de reacties ook zeer positief. “Mooie route met heel veel natuurschoon”, was een veel gehoorde kreet. Zij zijn ook zeker van plan om terug te komen bij de volgende Weidebliktocht op 10 maart 2018. Ook waren er een aantal kinderen die de tocht volbrachten en een medaille in ontvangst konden nemen. De mensen die naar Hoogeveen kwamen uit o.a Appingedam, Nijkerk, Emmeloord, Enschede en Zeeland hebben genoten en gaven de organisatie van de Wijkvereniging een grote pluim. Zij konden in het wijkgebouw genieten van een kop koffie of kop soep voordat ze de terugreis aanvaarden.