Te koop: Vogelhuisjes, insectenhotels, legpuzzelblad, klik hier -- 14 mei van 13:30-16:00 Presentatie MMV (voorheen Moermanvereniging) met als thema Medicinale paddenstoelen bij tumorbehandelingen, entree gratis voor alle geïnteresseerden. -- 1 juni Zomerworkshop armbandjes maken voor kinderen van 6 t/m 12 jaar, klik hier -- 17, 18 en 19 juni 18e boeken- platen- en cd-markt, klik hier -- LET OP: de Kinderbingo van 2 juli van 14:00-16:00 gaat NIET door en wordt verplaatst naar 24 september, klik hier -- 12, 13 en 14 september beginnen de schilderlessen weer, klik hier -- OPROEP Klaverjassers gezocht !, klik hier -- OPROEP Alle wijkbewoners, klik hier -- OPROEP Darters gezocht voor op de donderdagavond, klik hier -- Toneelnieuws, klik hier -- Verslag compostactie van 12 maart, klik hier -- Verslag paasknutselmiddag van 6 april, klik hier -- Verslag paaseieren zoeken van18 april, klik hier -- --

Wandeltocht

Wandeltocht dit jaar op zaterdag 19 maart

Als de coronaregels geen roet in het eten gooien organiseert Wijkvereniging De Weide organiseert op zaterdag 19 maart voor de achtste keer de voorjaars Weidebliktocht. Deze was oorspronkelijk gepland in 2020 en wanneer alles normaal zou zijn geweest hadden we dit jaar de 10e wandeltocht gehad. Wij hebben in december al bij elkaar gezeten en met de huidige coronaregels is het nog niet mogelijk, maar we hebben goede hoop dat in februari er enige versoepelingen komen waardoor de wandeltocht mogelijk wordt. Eigenlijk is alles al klaar want we gebruiken de routes die we voor 2020 hadden uitgezet. Waar de routes dit jaar naar toe gaan vertellen we in het volgende Weidenieuws. Elk jaar komen er ca. 600 wandelaars uit het hele land om te genieten van de mooie wandelroutes en wij hopen dit jaar meer mensen uit Hoogeveen en omgeving te verwelkomen.

De volgende afstanden kunnen worden gelopen

5 km start vanaf 09.30 tot 13.00 uur
10 km start vanaf 08.30 tot 13.00 uur
15 km start vanaf 08.30 tot 12.00 uur
20 km start vanaf 08.00 tot 10.00 uur
30 km start vanaf 08.00 tot 10.00 uur

Vertrekpunt en finish: wijkgebouw de Weideblik.
Onderweg zijn voor de diverse afstanden rustpunten ingebouwd en er zullen ook enkele versnaperingen worden uitgedeeld.
De deelnamekosten zijn t/m 12 jaar onder begeleiding gratis en daarboven € 5,00. Leden van de wijkvereniging en van de KWBN ontvangen € 1,00 korting