Nieuws: -- Voor alle vaste activiteiten en evenementen => zie "Agenda" -- Biljarters gezocht, klik hier -- Oproep jeugdige timmeraars en knutselaars, in de leeftijdsgroep van 10 t/m 13 jaar, klik hier -- Volleyballers gezocht, klik hier -- 2 en 3 maart Toneeluitvoering, klik hier -- Weidebliktocht op 10 maart -- Compostactie op 17 maart, klik hier -- Algemene ledenvergadering op 19 maart, klik hier -- Paasknutselmiddag op 21 maart, klik hier -- Paasontbijt en paaseieren zoeken op 2 april, klik hier

Vakantiespeeldagen

Eerste vakantiespeeldag drukbezocht. Tweede dag valt in het water

Al weer voor het vijfde achtereenvolgende jaar organiseert wijkvereniging De Weide op de laatste twee woensdagen van de zomervakantie de vakantiespeeldagen. Voor de eerste dag waren de vooruitzichten uitstekend waren op het laatste moment twee waterattracties toegevoegd. Dat waren tobbedansen en levend sjoelen en beide keuzes vielen erg in de smaak. Die waren de hele dag goed bezet. Om 8 uur begonnen de vrijwilligers met de opbouw en om 10 uur stonden alle 7 attracties en de tent met koffie en snacks, ijsjes, limonade, popcorn en suikerspin klaar om de kinderen te ontvangen. En in de ochtend kwam het festijn wat aarzelend op gang maar vanaf het middaguur was het een drukte van jewelste.

Ouders zaten op de stoeltjes bij de tent of op een picknick kleedje op het gras terwijl de kinderen van het ene naar het andere springkussen vlogen. De 9 meter hoge klimtoren in, of de 30 meter lange stormbaan over, of een ritje op de rodeo stier en natuurlijk lekker nat worden met tobbedansen. En dat kon allemaal voor een bedrag van € 2 euro inclusief een ijsje en een beker limonade, Met het wegvallen van de subsidie van de smederijen is nog overwogen om de prijs te verhogen maar uiteindelijk heeft het bestuur van de wijkvereniging besloten om deze kosten voor haar rekening te nemen. Gelukkig heeft innogy-Essent zoals elk jaar een bijdrage geleverd. Aan het einde van de dag hadden 290 kinderen een toegangsbandje gekocht.

Wij hebben veel ouders gesproken die erg blij waren met deze dagen en die het ook jammer vinden dat deze activiteit op deze plek moet verdwijnen vanwege de komst van een derde supermarkt. Verhuizing van het evenement naar het park brengt extra kosten met zich mee voor elektriciteit en wateraanvoer.

Hoe anders was het op de tweede dag. Op de dinsdag ervoor werden diverse weersites in de gaten gehouden en allemaal gaven ze regen, kas op onweer en windstoten tot kracht 5. Tja en dan wordt op die dinsdagmiddag het moeilijke besluit genomen om het evenement af te gelasten. Want harde wind en een 9 meter hoog klimkussen dat gaat zeker niet samen en ook de kans op onweer maakte het er niet beter op. Die nacht is er heel veel regen gevallen en ook op de woensdagochtend heeft het nog flink geregend dus er is achteraf ook geen twijfel gekomen over het besluit.

Samenvattend het was een grandioze eerste dag en de tweede was een grote domper. Maar volgend jaar worden er weer twee dagen gepland en voor zover ik het kan inschatten vinden die dagen nog gewoon op het grasveld plaats.