Te koop: Vogelhuisjes, insectenhotels, legpuzzelblad, klik hier -- 14 mei van 13:30-16:00 Presentatie MMV (voorheen Moermanvereniging) met als thema Medicinale paddenstoelen bij tumorbehandelingen, entree gratis voor alle geïnteresseerden. -- 1 juni Zomerworkshop armbandjes maken voor kinderen van 6 t/m 12 jaar, klik hier -- 17, 18 en 19 juni 18e boeken- platen- en cd-markt, klik hier -- LET OP: de Kinderbingo van 2 juli van 14:00-16:00 gaat NIET door en wordt verplaatst naar 24 september, klik hier -- 12, 13 en 14 september beginnen de schilderlessen weer, klik hier -- OPROEP Klaverjassers gezocht !, klik hier -- OPROEP Alle wijkbewoners, klik hier -- OPROEP Darters gezocht voor op de donderdagavond, klik hier -- Toneelnieuws, klik hier -- Verslag compostactie van 12 maart, klik hier -- Verslag paasknutselmiddag van 6 april, klik hier -- Verslag paaseieren zoeken van18 april, klik hier -- --

Pasen

10-3-2022

GEWELDIGE OPKOMST BIJ PAASONTBIJT EN PAASEIEREN ZOEKEN.

Op tweede paasdag stond eindelijk weer het paasontbijt in het wijkgebouw en aansluitend het paaseieren zoeken in Echten op het programma. Vooraf probeert de organisatie altijd een inschatting te maken van het aantal deelnemers, maar als snel bleek dat wij er helemaal naast zaten. Meestal hebben wij na het sluiten van de inschrijvingstermijn nog wel wat plek over. En ons maximum is 120 mensen in de grote zaal omdat we in die zaal niet meer tafels en stoelen hebben. Maar na het sluiten van de inschrijving bleek dat zich 124 personen hadden aangemeld voor het ontbijt. Voor die paar extra mensen kon nog wel een tafeltje uit een andere ruimte worden gehaald. Op paaszaterdag werd de zaal alvast klaar gemaakt en alle spullen voor het paaseieren zoeken werden ook klaargezet.

Op Tweede Paasdag ging het licht in de keuken aan om 4.30 uur en om 4.45 gingen de eerste afbakbroodjes de oven in. In die ochtend werden nog 90 croissantjes gerold en gebakken. Deels met ham en kaas , deels met kaas en natuurlijk ook gewone croissant. Verder werden er nog 85 roombroodjes gemaakt. Er werden 100 eieren gekookt. Om 7 uur kwam de versterking en werden de paasbroden gesneden, het suikerbrood, de tulband en de vleeswaren en kaas op de schalen gelegd. De hagelslag en cupjes jam waren er voor de liefhebber van zoetigheid. De ouders konden bij de bar koffie of thee halen en er was een tafel met jus d’orange, chocolade melk en yogidrink. Het was een hele klus om dit allemaal klaar te maken maar tegen 9 uur waren de twee ontbijtbuffetten gevuld en konden de ouders met de kinderen genieten van het ontbijt. Fotograaf André Weima heeft mooie foto’s gemaakt en op de website van de Hoogeveensche courant geplaatst. De foto van een volle zaal aan de ontbijttafel is ook door hem gemaakt.

Na het ontbijt vertrok de hele stoet naar Echten waar de eieren verstopt lagen in diverse zoekvelden. Het was prachtig weer en dat maakte het eieren zoeken extra leuk. Terwijl de kinderen naar de eieren zochten konden de ouders ook eieren zoeken in een speciaal voor hen gemaakt zoekveld.

In de zoekvelden liepen 2 paashazen die schuimpjes aan de kinderen uitdeelden. Nadat bijna alle eieren waren gevonden ontvingen alle kinderen nog een leuke chocolade paasverrassing en de ouders een klein zakje met paaseitjes als bedankje voor het meedoen aan deze activiteit.

Na afloop gingen de vrijwilligers terug naar het wijkgebouw om de zaal leeg te ruimen.

De Activiteitencommissie kijkt terug op een bijzonder geslaagde eerste activiteit na de corona.

11-3-2022.

Verslag Paasontbijt met Paaseieren zoeken op tweede paasdag 18 April 2020.

Eindelijk naar 2 jaar konden we weer een traditioneel paasontbijt en paaseieren zoeken organiseren.

Ditmaal ook weer in het bos bij het roekepad naast Huize-Echten..

We hadden dit jaar een minimum ingesteld van 40 kinderen en voor 40 kinderen een presentje ingekocht .

Maar vlak voor de laatste opgave dag waren er al 74 kinderen en 50 ouders zich hadden aangemeld voor het paasontbijt.

Dus moesten er nog een aantal presentjes bij gekocht worden.

En zo begon de tweede paasdag voor de keukenbrigade om 6.30 uur en ging de ploeg, die de eieren ging verstoppen, om 7.00 uur naar Echten.

Om 9.00 was de zaal volgestroomd met 74 kinderen en 50 ouders.

Jos heette iedereen van harte welkom en na een korte uitleg over het eieren zoeken in Echten werd het paasbuffet geopend door Hein.

Na deze opening kwam er vanuit de zaal spontaan een heel groot applaus voor alle vrijwilligers die dit ontbijt mogelijk hadden gemaakt.

Er was een heel uitgebreid buffet met o.a. paasbrood, suikerbrood, tulband, en verse croissants, kaascroissant, vleeswaren en zoetigheid.

Natuurlijk mochten ook de eieren niet ontbreken.

Na dit overheerlijk ontbijt gingen we met ze’n allen naar Echten.

Het was deze dag wat bewolkt maar in ieder geval droog en goed weer om eieren te zoeken.

In 5 velden waren in totaal zo`n 350 eieren verstopt met in één zoekveld een gouden ei.

Om 10.00 uur werd het startsein geven om te zoeken en na 20 minuten mochten de ouders meehelpen om de laatste eieren te zoeken.

Nadat bijna alle eieren gevonden waren werd het eindsignaal gegeven en konden de kinderen tegen inlevering van hun kaart een presentje in ontvangst nemen.

Voor de ouders die een gouden ei gevonden hadden, hadden we ook een kleine attentie.

Tenslotte deelde Paashaas nog heerlijke chocolade-eitjes uit.

Na het hele gezellige paaseieren zoeken was het weer tijd om naar het wijkgebouw terug te gaan.

De spullen in het bos werden weer netjes opgeruimd en de zaal was, terwijl wij in het bos waren, ook weer opgeruimd .

Het was dit jaar een zeer geslaagd paasfestijn met veel kinderen en hun ouders!

Met vriendelijke groet,

Jos Diphoorn,