Nieuws: -- Voor alle vaste activiteiten en evenementen => zie "Agenda" -- Oproep jeugdige timmeraars en knutselaars, in de leeftijdsgroep van 10 t/m 13 jaar, klik hier -- Verslag Compostactie van 17 en 24 maart, klik hier -- Verslag Paaseieren zoeken van 1 april, klik hier -- Verslag Koppeldarttoernooi van 8 april, klik hier -- Verslag Koningsdag van 27 april, klik hier -- 22 september Herfst Weidebliktocht, klik hier -- 6 oktober speelt theatergroep Het Nieuwe Masker “De Vliegende Hollander”, klik hier -- 19 oktober Boekpresentatie over de geschiedenis van De Weide, klik hier -- 20 oktober Koekjesbakken voor de kinderen, klik hier -- 17 en 18 november boeken-, platen- en cd-markt in de Weideblik, klik hier -- De productie van onze zonnepanelen nader belicht, klik hier

Koningsdag 2018

Koningsdag 27 April 2018

Zeven uur, de eerste vrijwilligers verzamelden zich in het wijkgebouw waar de koffie klaar stond, het nodige vocht om wakker te worden. Het weer was dit jaar prima voor een mooie Koningsdag. Het grasveld was gemaaid, droog en de weersvoorspellingen waren prima. De plattegrond voor de opstelling van de attracties, de spelletjes, verschillende kramen, het rad van fortuin en de muziek werden doorgenomen, zodat iedereen kon zien waar wat kwam te staan. Aaldert en Sake hadden de plaatsen voor de rommelmarkt de avond van tevoren uitgezet .Het werd al gezellig druk en steeds meer vrijwilligers meldden zich. De een sloot de stroomvoorziening aan, een ander bouwde de kramen op voor de spelletjes. Door de jarenlange ervaring in het houden van de Koningsdag wist iedereen wel wat hij moest doen en werd alles in een record tempo opgebouwd. Rond 09.00 uur kwamen de eerste vrijwilligers zich melden bij de leiding en kregen ze de nodige instructies. Zo kon om 10.00 uur het startsein worden gegeven voor de spelletjes en de attracties. Er werden 5 springkussens opgeblazen, één voor de allerkleinsten, één voor de wat grotere en één voor de grootste kinderen. Ook waren er een treintje, een draaimolen en een piratenschip. Stuk voor stuk attracties die bij de kinderen in de smaak vielen. Natuurlijk waren er ook onze vaste versnaperingen zoals poffertjes, popcorn, hamburgers en kroketten aanwezig. Ook koffie, thee, frisdrank en bier ontbraken niet. Alle ingrediënten die bij een mooie Koningsdag horen. De hele dag was het een drukte van belang De mensen wisten de weg naar het grasveld goed te vinden. Om drie uur waren er zoveel kinderen en ouders geweest dat bij het touwtje trekken en het rad van avontuur bijna alle prijzen op waren. Uiteindelijk werd om 16.00 uur het sein SLUITEN gegeven. Een laatste ronde van de verloting werd nog gehouden, De stekkers gingen eruit zodat alles stil kwam te staan en het opruimen kon beginnen. De energie en het animo van vanochtend waren niet meer zo aanwezig maar zoals altijd ging iedereen de boel ook een weer afbreken en opruimen. En om 18.30 uur kon je niet meer zien wat voor een geweldige dag we met z’n allen, zowel de vrijwilligers als de bezoekers weer hadden beleefd. Hierbij wil ik alle vrijwilligers bedanken voor hun geweldige inzet. Verder wil ik de bewoners van de rode en gele flat, naast het wijkgebouw, bedanken voor het vrijhouden van de parkeerplaatsen. Namens de activiteiten-commissie, iedereen van hartelijk bedankt voor de inzet.

Met vriendelijke groeten,

JosDiphoorn,